Starten met Maqqie

Met onze handleiding helpen we je stap voor stap bij het aanmaken en inrichten van je bedrijfsaccount. Je leert hoe ons platform werkt en alles wat je moet weten om zonder zorgen te starten.

https://maqqie.nl/assets/handleiding-werkgevers-(1).pdf

1. Aanmaken van je account

Ga naar maqqie.nl en klik op Probeer nu. Kies voor Ik ben werkgever en vul de benodigde gegevens in. Selecteer je bedrijf en klik op Registeren. Geef vervolgens antwoord op de vraag hoe we je het beste kunnen rondleiden.

Een account aanmaken als werkgever

Bij Maqqie kun je kiezen of je inlogt met een link of een wachtwoord. Dit kun je instellen door rechtsboven op jouw bedrijfsnaam te klikken en vervolgens naar gebruikersprofiel te gaan. Klik vervolgens op inlogmethode bijwerken en zet de toggle op de gewenste stand.

2. Verifiëren van je mail

Zodra je jezelf geregistreerd hebt, sturen we je een email om je account te verifiëren. Zo weten we zeker dat de juiste informatie bij de juiste persoon aankomt. Open de e-mail en klik op Bevestig je e-mailadres.

Verifiëren van het mailadres

3. Kiezen van je cao

Kies je cao in het scherm dat aan de rechterkant verschijnt. Dit is belangrijk om te zorgen dat alles volgens de regels verloopt. Klik in de selectievakjes wat voor soort overeenkomst van toepassing is voor je bedrijf en selecteer daarna in de drop-down de juiste cao.

4. Medewerker aanmaken

Klik op Ga aan de slag met Maqqie in het dashboard, wanneer je deze stappen hebt voltooid is je account klaar om gebruikt te worden. De eerste stap is om je medewerkers toe te voegen aan Maqqie. Een medewerker aanmaken doe je door te navigeren naar de tab Medewerkers en vervolgens te klikken op Voeg een medewerker toe. Klik op Aanmaken en Vul de gegevens in die je tot je beschikking hebt. Je kunt gegevens die je niet direct hebt ook later invullen of door de medewerker zelf laten invullen.

5. Contract maken

Zodra je een medewerker hebt aangemaakt kun je een samenwerking starten met deze medewerker. Ga naar Medewerkers en klik op de medewerker die je hebt aangemaakt. Je landt nu op het profiel van de medewerker. Klik rechtsboven op Samenwerking starten en doorloop de vragen om een contract op te stellen. In deze fase is het belangrijk om te weten onder welke cao je bedrijf valt.

Heb je liever wat hulp nodig om het juiste contract te kiezen? Neem dan contact op met Customer Succces zodat we je er doorheen kunnen helpen.

6. Aanmaken van je eerste uren

Zodra het contract is gemaakt kun je bij Registraties uren en declaraties registreren. Naast standaard uren kunnen hier ook overuren, kilometervergoeding en verlof ingediend worden. Zo worden jouw medewerkers op de juiste manier uitbetaald. Je hebt meerdere mogelijkheden rondom de manier van uitbetalen en betalen. Dit beheer je bij instellingen in jouw bedrijfsprofiel.

Ook Verlofuren kunnen geschreven worden bij Registraties. Dit werkt op dezelfde manier als hoe standaard gewerkte uren geregistreerd moeten worden. De Maqqie app laat dan automatisch zien hoeveel uren verlof (betaald) de werknemer nog kan opnemen.

7. Tekenen van je inleenovereenkomst

Voordat contracten actief zijn en gewerkte uren uitbetaald kunnen worden, is het belangrijk om je inleenovereenkomst te ondertekenen. Dit is de overeenkomst tussen de inlener (Maqqie) en je bedrijf. Je kunt deze aanmaken en ondertekenen door naar het Dashboard te gaan en op de widget Aan de slag te klikken. In de lijst vind je de optie Onderteken je inleenovereenkomst. Klik hierop, volg de stappen en je kunt direct gebruikmaken van Maqqie.

8. Incassomachtiging

Om het je zo makkelijk mogelijk te maken, kun je een incassomachtiging afgeven. Wil je liever handmatig overmaken? Ga dan naar Bedrijfsprofiel > Instellingen > Financiele instellingen.

Je kunt bij het digitaal tekenen van je machtiging in je bank kiezen voor een limiet.

Last updated

Was this helpful?